6. novembril peetakse Tartu Ülikoolis Rootsi kuninga, Tartu Ülikooli asutaja Gustav Adolfi päeva. Lisaks tähistatakse 386 aasta möödumist Academia Gustaviana loomisest.
Ülikooli aulas toimub ka traditsiooniline barokkmuusika kontsert , sellel aastal pealkirjaga „Gustav Adolfi aegse armastuse võlu ja valu“. Esinevad kontratenor Ka Bo Chan ja barokkansambel Corelli Consort ajastu pillidel: Mail Sildos barokkviiulil, Villu Vihermäe viola da gamba’l ning Robert Staak lautol. Tartu Ülikooli mõtteloo professor Pärtel Piirimäe räägib ülikooli asutamisest. Kontsert on tasuta.
Vabakutseline laulja Ka Bo Chan on sündinud ja kasvanud Hongkongis. Oma kontratenorihääle avastas ta karaoke kaudu. 17-aastasena asus ta elama Ameerika Ühendriikidesse Portlandi, kus ta laulis esimest korda kooli kammerkooris. Inspiratsiooni sai ta ansamblilt King’s Singers. Ameerikas õppis ta laulmist LeaAnne DenBeste’i ja Leslie Greeni ning koorijuhtimist Lonnie Cline’i juhendamisel.
1997. aastal tuli Ka Bo Chan Veljo Tormise kutsel Eestisse. Ta õppis Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis Hirvo Surva ja Merike Toro käe all dirigeerimist ning Leelo Talviku juures hääleseadet. Bakalaureusekraadi on ta saanud finantsjuhtimise erialal, magistrikraadi aga omandas Eesti muusika- ja teatriakadeemias Teele Jõksi juhendamisel.
Ta on osalenud Carl Høgseti, Paul Esswoodi, Alexander Schmalczi, Peter Kooij, Charles Barbier’, Gloria Banditelli, Birgit Louise Frandseni, Mona Julsrudi, Folke Bengtssoni, Liisa Pimiä ja Kirsten Buhl-Mølleri meistrikursusel.
Ka Bo Chan on üles astunud selliste dirigentide juhatusel nagu Eri Klas, Olari Elts, Mikk Üleoja, Risto Joost, Jüri Alperten, Martin Sildos, Kaspars Putniņš, Vytautas Lukočius jpt. Ta on teinud koostööd suurepäraste kollektiivide ja andekate muusikutega nii Eestist kui ka mujalt, osalenud paljudel festivalidel ning esinenud solistina Eestis, Lätis, Leedus, Taanis, Saksamaal, Itaalias, Prantsusmaal, Iisraelis, Venemaal ja Hiinas.
Hiljuti debüteeris Ka Bo Chan solistina ühe meie aja parima basso profondo Vladimir Milleriga Dmitri Šostakovitši nimelise Peterburi Akadeemilise Filharmoonia suures saalis ja Moskva rahvusvahelises etenduskunstide keskuses. Eriti sooja vastuvõtu osaliseks sai ta viimastel soolokontsertidel sünnimaal Hongkongis, 45. Hongkongi kunstide festivalil.
Ka Bo Chan on Mart Saare nimelise lauljate konkursi laureaat. Tema repertuaar ulatub vanamuusikast tänapäeva heliloojate loominguni ning kammermuusikast ooperiteni. Ta on ka vokaalpedagoog, koormeister ja dirigent.
Barokkansambel Corelli Consort (kunstiline juht Mail Sildos) on tegutsenud alates 1992. aastast. 2017. aasta juunis tähistas ansambel oma 25. tegevusaastat pidulike juubelikontsertidega uhkes Sangaste lossis ja Mustpeade maja valges saalis.
Corelli Consort ühendab muusikuid, kel on süvendatud huvi barokiajastu elufilosoofia, esitustraditsioonide ja ajalooliste instrumentide vastu. Ansambel otsib esinemispaiku, kus võimendub ajastutruult mängitud barokkmuusika sõnum – mõisaid, losse, aadlipaleesid ja kirikuid –, ning pakub ka kuulajale võimalust neid avastada. Nii väärtustab ja elustab ansambel muusika kaudu arvukaid Eesti arhitektuurimälestisi.
Corelli Consorti mängustiili võib võrrelda vanade maalide puhastamise ja elustamisega. Viimaste hooaegade menukad kontserdisarjad „Toompea muusikasalong“, „Eesti mõisad“, „Kirikupühad Maarjamaal“, „Mõisaromantika“ jt ühendavad baltisaksa kultuuripärandina Eestisse jäänud arhitektuuriväärtused omaaegse muusikaga ning sisaldavad palju huvitavat meie varasemast ajaloost.
Corelli Consort on juba 20 aastat olnud peaesineja heategevas sarjas „Eesti mõisad“. 2018. aasta sügiseks on ta esinenud 85-s Eesti mõisas, aga ka Toompea muusikasalongis ja kirikutes. Osaletud on ka Viini Liechtensteini palee kontserdisarjas „Kunst, muusika ja gurmaanlus – barokiaja rõõmude maailm“. 2014. aastal andis ansambel Viini lähistel asuvas Rohrau lossis kontserdid XI Haydni festivalil, 2015. aastal esines Itaalias Savona festivalil Primavera Sacra ja Milanos Expo Eesti paviljonis.
Ansambli eesmärk on pakkuda publikule võimalikult mitmeplaanilist elamust nii muusikast, arhitektuurist kui ka ajaloost. Muusika valikul on kõige tähtsam selle vaimne sõnum. Esitatakse peamiselt Saksamaa, Itaalia ja Prantsusmaa barokiaja meistrite loomingut, aga samuti baltisaksa ja vene autorite muusikat.
Esimene kokkupuude nüüdismuusikaga oli 2011. aasta sügisel, kui Corelli Consort ja näitleja Nero Urke tõid Toompea muusikasalongis esiettekandele Märt-Matis Lille ilmaliku müsteeriumi „Armastajad ja elupõletajad“, mis ühendab iidse Tallinna legendid ja endiste aegade pillid tänapäevase helikeelega. Uudisteos on pühendatud ansamblile Corelli Consort ning oli 2011. aastal Eesti Teatriliidu eripreemia nominent.
2014. aastal esitati ja salvestati Ester Mägi partiita „Vanalinn“. Kontsertidel „Eesti mõisad 2015“ sai Imbi Tarumi soleerimisel esiettekande Rein Rannapi klavessiinikontsert ning 2016. aasta kevadel Klavessiinifestivali ja Eesti Muusika Päevade koostöökontserdil ka Anti Marguste teos „Para-Phrazein".
Corelli Consort on leidnud kindla koha Eesti muusikaelus. Ta teeb koostööd enamiku Eesti parimate barokiinterpreetide ja -vokaalsolistidega, samuti paljude tuntud muusikutega Rootsist, Soomest, Lätist, Hollandist ja mujalt. Tihti osaleb kontsertidel ka ansambli hea tuttav, kunstiajaloolane Jüri Kuuskemaa, kes valgustab ajaloo keerdkäike ja väärikate suguvõsade saatusi.
Ansambel on välja andnud kaks CD-plaati: „Beauty of History – Corelli Consort & Soloists“ (2005) ja „Jõulud iidses Tallinnas“ (2007). Salvestatud DVD-materjal sarja „Eesti mõisad 2008“ unikaalsete kontsertetendustega ning veel mitme CD ja DVD jagu salvestatud muusikat ootavad väljaandmiseks heldeid metseene.
Alates 2004. aastast on ansambli tegevust korraldanud kontserdiagentuur Corelli Music.
Academia Gustaviana
30. juunil 1632. aastal kirjutas Rootsi kuningas Gustav II Adolf alla Tartu Akadeemia asutamisürikule. Sellega oli pandud alus Rootsi riigi teisele kõrgkoolile. Uus õppeasutus sai samad privileegid, mis kuus aastat varem olid antud Uppsala Ülikoolile.
15. (uue kalendri järgi 25.) oktoobril 1632. aastal toimus Academia Gustaviana avaaktus.
Tartu Ülikooli rajamine langes aega, mil kunagisest ühtsest Euroopast oli saanud religioosselt lõhestatud maailmajagu. Senises ühtses ülikoolisüsteemis olid eri usutunnistuste aladele jäävate ülikoolide vahele kerkinud pikkadeks aastateks tõkked, mis tundusid ületamatuna. Uusi kõrgkoole rajati nii protestantide kui ka katoliiklaste leeris.
Poola-Rootsi sõdades oli edu saatnud rootslasi ja 1629. aasta Altmargi vaherahuga kinnitati varem Poola all olnud Lõuna-Eesti kuulumine Rootsile. Selles, et just Tartust pidi saama uue provintsi vaimuelu keskus, oli oma osa ka asjaolul, et aastatel 1583–1625 oli Tartus tegutsenud katoliiklik jesuiitide gümnaasium koos tõlkide seminariga.
Ürituse korraldavad Tartu Ülikool, Tartu Ülikooli skandinavistika osakond, Rootsi Suursaatkond Eestis, Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis ja Soome Instituut.